Європейські виробники стали різко знижують ціни, щоб підвищити конкурентоспроможність в порівнянні з імпортом

Європейські виробники стали різко знижують ціни, щоб підвищити конкурентоспроможність в порівнянні з імпортом

У середині жовтня європейська металургійна асоціація Eurofer опублікувала свій прогноз економічного розвитку регіону на кінець 2010-го і 2011 рік. Основна ідея цього прогнозу полягає в тому, що темпи зростання економіки Євросоюзу, досягнувши максимального значення в першій половині 2010 року, знову знизилися і в майбутньому році в багатьох галузях виявляться нижче, ніж у середньому в поточному році. ВВП в країнах регіону, зокрема, збільшиться в 2011 році на 1,8% проти 1,9% у 2010-тому, а промислове виробництво - на 3,4% проти 6,8%. У цілому положення в економіці ЄС покращиться, але вихід із кризи буде тривалим, повільним і складним. Однією з головних проблем буде низький рівень державних інвестицій внаслідок повсюдної боротьби з бюджетними дефіцитами.
Найбільш слабким сектором європейської економіки залишиться будівництво, яке ще не пройшло крайню точку спаду. За оцінками Eurofer, обсяг будівельних робіт у четвертому кварталі 2010 року буде на 3% менше, ніж у той же період попереднього року. При цьому, найгірше йдуть справи в промисловому і комерційному секторах, де надлишок площ, очевидно, буде зберігатися протягом ще декількох років. Найглибше в кризі загрузла Іспанія, чий ринок нерухомості, особливо бурхливо зростає в передкризові роки, просто впав і до цих пір перебуває в руїнах. Трохи краще на загальному тлі виглядають Німеччина і країни Східної Європи, де триває реалізація ряду великих інфраструктурних проектів.
За оцінками об`єднання європейських дистриб`юторів Eurometal, видиме споживання сталі в ЄС складе в поточному році трохи менше 140 млн. т, що на 19% більше, ніж у минулому, але приблизно на 45 млн. т відстає від рівня 2008 року. При цьому, попит на листовий прокат наблизився до докризових показників, але криза на ринку довгомірної продукції триває.
У жовтні основні виробники арматури в Іспанії, Італії, Греції діяли всього лише з 30-50%-ної завантаженням потужностей, проте і в цих умовах їм не вдається знайти збут для всієї виробленої продукції. На початку другої половини жовтня котирування на арматуру на півдні Європи впали до 410-420 євро за т EXW, а експортні ціни при поставках в країни Північної Африки - до 415-425 євро ($ 577-591) за т FOB.
На європейському ринку плоского прокату найбільш вдалим було перше півріччя. Тоді курс євро по відношенню до долара знижувався, а європейський експорт, навпаки, був на підйомі. Так, обсяг поставок транспортних засобів та машинобудівної продукції за межі ЄС в січні-червні 2010 року перевищив показники річної давності на 22%, а виробництво автомобілів, перш за все, за рахунок експорту зросла на 27%. Однак у другому півріччі, коли європейська валюта знову подорожчала по відношенню до американської, ситуація змінилася на гірше. Між тим, європейському автомобілебудуванню важко піднятися без експортної підтримки. За даними Eurofer, за перші дев`ять місяців 2010 року кількість реєстрацій легкових автомобілів у країнах Євросоюзу було на 4,5% менше, ніж за той же період минулого року.
Негативні економічні очікування, що переважають в даний час на європейському ринку, тільки загострили ситуацію. Споживачі і трейдери прагнуть підтримувати запаси сталевої продукції на самому мінімальному рівні. Термін доставки плоского прокату з заводів скоротився часом до двох тижнів. При цьому, на відміну від міні-заводів, європейські інтегровані меткомбінати поки не поспішають знижувати завантаження потужностей. Навпаки, останнім часом на ринку плоского прокату загострилася конкуренція: виробники намагаються забезпечити собі максимум замовлень до кінця року. Змагаючись між собою і з більш дешевим імпортом, металурги змушені опускати ціни все нижче.
Нижній ціновий рівень на європейському ринку гарячого прокату, як водиться, займають українські компанії, що пропонують цю продукцію з поставкою в листопаді по $ 615-640 (442-460 євро) за т CFR / DAF. Однак виробники з інших країн теж недалеко пішли від цього рівня. Зокрема, турецька Erdemir котирує свої гарячекатані рулони по 460 євро за т CFR, а вартість продукції з Індії, Китаю та Канади варіює між 470 і 500 євро за т CFR.
Німецькі та східноєвропейські компанії у відповідь зменшили базові ціни на гарячекатані рулони до 520-530 євро за т EXW, але в країнах Південної Європи падіння виявилося більш глибоким. В Італії, за деякими даними, котирування впали до 450-480 євро за т EXW. Деякі аналітики побоюються, що до кінця року гарячий прокат може подешевшати до 400 євро за т і навіть менше.
Безумовно, мінімальні складські запаси у торговців і кінцевих споживачів створюють умови для майбутнього підйому, але для цього необхідно пожвавлення попиту, яке, у свою чергу, в найбільшою мірою залежить від макроекономічної ситуації. Навіть оптимісти не очікують тут змін на краще до першого кварталу 2011 року.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 8096