Активізація попиту і наближення зими сприяють зростанню цін на брухт

Активізація попиту і наближення зими сприяють зростанню цін на брухт

У другій половині жовтня на світовому ринку металобрухту з`явилися ознаки активізації попиту. Ціни, що знижувалися протягом вересня і початку жовтня, знову почали підніматися, причому, аналітики припускають, що на ринку вже стартував традиційний зимовий підйом, який зазвичай триває до березня. Втім, судячи з усього, це зростання буде досить повільним.
Підвищення цін відбувається майже синхронно на двох основних ринках брухту - в Туреччині та країнах Східної Азії, правда, в силу кілька різних причин. На Далекому Сході більш важливу роль відіграють низькі запаси сировини у споживачів. Металургійні компанії з Тайваню, Кореї, Китаю, країн Південно-Східної Азії на початку осені утримувалися від великих закупівель металобрухту, тепер же їм доводиться приступити до закупівель незважаючи на відносну слабкість регіонального ринку довгомірного прокату. Характерно, що в Японії, де дефіциту брухту не спостерігається, цей матеріал у другій половині жовтня продовжував дешевшати, хоча при експортних поставках це компенсується високим курсом ієни по відношенню до долара.
В останні дні котирування на японський брухт Н2 становили близько $ 360-365 за т CFR при поставках у Корею і до $ 390 за т CFR в Китаї. Американський і австралійський матеріал HMS № 1 & 2 кілька подорожчав і варіюється від близько $ 370-375 за т CFR при контейнерних постачання до $ 390-400 за т CFR при відвантаженні `навалом` в Китай і країни Південно-Східної Азії. При цьому, американські трейдери продовжують піднімати експортні котирування, оскільки очікують підвищення внутрішніх цін у листопаді. У США металургійні компанії у вересні-жовтні також підтримували запаси брухту на мінімальному рівні, а зараз приходить час їх поповнювати.
У Туреччині проблема запасів не настільки актуальна. У першій половині жовтня турецькі компанії запаслися металобрухтом у Європі, де це сировина якраз виявилося в надлишку внаслідок різкого скорочення виробництва довгомірного прокату. Однак після того як вартість європейського матеріалу HMS № 1 & 2 (80:20) впала в середині жовтня до $ 360 за т CFR Туреччина і менш, експортери призупинили поставки. Багато компаній, позбувшись від надлишків, стали, навпаки, притримувати матеріал. На їхню думку, попит на металобрухт у країнах ЄС стабілізувався на найближчі місяці, а збори в зв`язку з наближається взимку значно скоротяться.
У другій половині жовтня на турецькому ринку знову з`явилися американські торговці, що пропонують HMS № 1 & 2 по $ 375-377 за т. Поки про угоди не повідомляється, але, судячи з усього, в листопаді покупцям доведеться прийняти умови продавців. На близькосхідному ринку довгомірного прокату намітилося зростання цін, попит на цю продукцію після тривалого спаду пішов на підвищення, так що виробникам сталі буде легше прийняти подорожчання сировини.
Безумовно, різкого підйому цін на металобрухт у найближчі тижні чекати не слід. У найближчому майбутньому Європа, як і раніше залишиться `ахіллесовою п`ятою` для брухту, а розраховувати на істотне збільшення закупівель з боку Китаю не доводиться. Тим не менш, до весни основні цінові тенденції на світовому ринку металобрухту будуть направлені вгору.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 8109