Американським металургійним компаніям вдалося підвищити ціни на свою продукцію

Американським металургійним компаніям вдалося підвищити ціни на свою продукцію

Оголосивши на початку листопада про підйом цін на плоский прокат на $ 30-40 за коротку т ($ 33-44 за метричну т), американські металурги, безумовно, ризикували. Провал цієї спроби `зміна знака` після піврічного спаду, на думку ряду експертів, міг би призвести до остаточного обвалу ринку і падіння цін на гарячекатані рулони до менш ніж $ 550 за т EXW. Проте момент для зміни цін був обраний правильно. Процес оптимізації складських запасів до листопада практично завершився, так що попит повернувся на `нормальний` рівень, що визначається реальним обсягом споживання, який не так вже й малий.

Отримавши повідомлення про збільшення котирувань, багато споживачів відновили закупівлі, полегшивши металургам їхнє завдання. Вже до середини місяця вартість листової сталі на американському спотовому ринку додала порядку $ 30-40 за т. За даними американських джерел, операції з продажу гарячекатаних рулонів в останній тиждень полягали з розрахунку $ 610-620 за т EXW. При цьому, деякі компанії офіційно пропонували свою продукцію по $ 650 за т EXW і більше, однак при укладанні контрактів покупці могли розраховувати на значні знижки.

Втім, настрої у американських металургів цілком оптимістичні. Виробники вже повідомляють, що планують на січень нове підвищення цін. Банк Morgan Stanley передбачає на 2011 рік подорожчання сталевої продукції, в середньому, на 25%. Зокрема, середній рівень котирувань на гарячекатані рулони, на думку банківських фахівців, повинен вийти в інтервал $ 600-700 за коротку т ($ 660-770 за метричну т) EXW. Інші експерти відзначають, що в найближчі кілька місяців котирування навряд чи наблизяться до $ 700 за коротку т, але погоджуються з тим, що загальна тенденція в першому кварталі 2011 року буде спрямована на підвищення.

Американський ринок сталі в даний час виглядає збалансованим. Металургійні компанії скоротили завантаження виробничих потужностей до близько 65%, імпорт продовжує зменшуватися внаслідок щодо низьких цін у США і слабкий долар.До того ж, деякі американські виробники розширили експорт сталі в Європу, країни НАФТА, а також націлюються на ринки Центральної та Південної Америки.

Взагалі металурги всіляко вітають політику `слабкого` долара, яку в останні тижні проголошує американська влада. Маніпуляції з валютним курсом націлені, перш за все, на стимулювання експорту, від чого виграють і постачальники сталевої продукції. На внутрішній ринок у американських сталеливарних компаній надії мало. У країні як і раніше зберігається високий рівень безробіття, так що споживчий ринок (а на нього припадає близько 60% ВВП США) як і раніше знаходиться в депресивному стані.

Слабкість внутрішнього ринку помітна, перш за все, у секторі довгомірного прокату. Відповідно до останніх статистичних даних, кількість нових будівництв в країні в жовтні трохи скоротилося в порівнянні з попереднім місяцем. У результаті незважаючи на те, що провідні виробники конструкційної сталі на початку листопада анонсували зростання цін не менш ніж на $ 20 за коротку т ($ 22 за метричну т), насправді вартість арматури додала не більше $ 10 за т в порівнянні з початком місяця. Більш того, за словами трейдерів, на ринку як і раніше можна знайти дешеву продукцію вартістю близько $ 630-650 за т EXW, тоді як пропозиції плоского прокату за демпінговими цінами повністю припинилися.

Таким чином, якщо для плоского прокату в США на найближчі кілька тижнів аналітики пророкують подальше зростання цін, нехай і досить повільного, то довгомірної продукції, схоже, просто досягла стабілізації на трішки більш високому рівні.



Віктор Тарнавський

http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 8241