Ціни на металобрухт на світовому ринку перевищили позначку $ 500 за т CFR

Ціни на металобрухт на світовому ринку перевищили позначку $ 500 за т CFR

Підвищення цін на металобрухт цієї зими чекали всі і, ймовірно, до нього готувалися. Однак ще місяць тому більшість експертів вважали, що рівень $ 500 за т CFR, не бачений на ринку з вересня 2008 року, якщо і буде досягнутий, то ближче до кінця зими, коли дефіцит металобрухту зазвичай досягає максимальної гостроти.

Життя, як мовиться, випередила ці викладки. Вже на початку січня американські трейдери стали пропонувати матеріал HMS № 1 & 2 в Туреччину і країни Східної Азії дорожче $ 500 за т CFR. До кінця першої половини місяця котирування на американський брухт на турецькому ринку досягли $ 520-525 за т CFR, а румунський та російський матеріал А3 здобувався турецькими компаніями по $ 510-515 за т CFR. У Східній Азії вартість металобрухту HMS № 1 & 2 при контейнерних постачання вийшла на рівень $ 490-500 за т CFR, а великотоннажні партії брухту пропонувалися за цінами від $ 500 до $ 520 за т CFR, хоча на таких умовах даний матеріал купували, причому, в порівняно невеликих кількостях , тільки китайські компанії.

Рекордне за останні два роки подорожчання металобрухту відбулося в силу декількох факторів. Перш за все, це банальне співвідношення попиту і пропозиції. Підйом цін на брухт у грудні сприймався багатьма споживачами як надмірна, через це вони не створювали запасів, набуваючи тільки невеликі партії сировини для покриття поточних потреб. У січні, спустошивши склади, споживачам довелося повернутися на ринок, і тоді з`ясувалося, що вільного матеріалу на ринку вкрай мало. Збори брухту в США, Європі, Росії залишаються низькими внаслідок несприятливих погодних умов, так і на внутрішніх ринках цих регіонів потреба в металобрухті вельми висока.

Особливо значним через цієї конкуренції між місцевими покупцями та експортерами виявилося підвищення цін у США, де основні сорти брухту подорожчали в січні більш ніж на $ 70 за т. Американські метзаводи, що потрапили в ту ж пастку з запасами, що і їх турецькі і, в меншою мірою, азіатські колеги, змушені тепер платити за HMS № 1 більш $ 430 за метричну т з постачанням, а шредірованний брухт зріс до $ 450-460 за т. У Японії внутрішні ціни досягли $ 420-445 за т з доставкою.

Певний вплив на ринок металобрухту зробили і події в Австралії, де через катастрофічної повені порушилися поставки коксівного вугілля. Економлячи кокс, багато азіатські компанії стали використовувати більше металобрухту при завантаженні печей, що сприяло розширенню обсягів його споживання. У першу чергу, це торкнулося Японії, Тайваню і Кореї.

Нарешті, в Китаї скасування 50%-ної пільги з ПДВ для постачальників брухту з 1 січня призвела до підйому цін на цей матеріал до $ 510-535 за т з доставкою та відповідно подорожчанню довгомірного прокату на внутрішньому ринку. Наразі лише деякі китайські компанії згодні імпортувати металобрухт, сплачуючи за нього близько $ 500-510 за т CFR, але навесні, коли світові ціни на брухт знизяться, можна буде очікувати збільшення обсягу закупівель металобрухту Китаєм.

Судячи з усього, підйом на ринку брухту триватиме, щонайменше, до кінця січня - ймовірно, вже не такими високими темпами, ніж на початку місяця. Крім дефіциту самого матеріалу, цьому буде сприяти сприятлива кон`юнктура на ринках прокату. У першій половині січня котирування на довгомірну і листову продукцію впевнено йшли вгору в усіх регіонах, що дає виробникам можливість хоча б частково покрити зростання витрат на сировину. Проте в лютому ринок, швидше за все, візьме паузу у зв`язку з тим, що основні споживачі на той час встигнуть запастися матеріалом хоча б на кілька тижнів наперед.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 8407