Ціни на металобрухт на світовому ринку досягли піку

Ціни на металобрухт на світовому ринку досягли піку

Пожвавлення близькосхідного ринку довгомірного прокату в кінці квітня призвело до миттєвого зростання активності на регіональному ринку металобрухту. Турецькі компанії, які до цього два місяці не проявляли особливої ​​активності, відновили закупівлі сировини. При цьому, за словами трейдерів, обсяги угод були досить значними, тому що запаси брухту у металургів до кінця квітня серйозно виснажені. Істотну підтримку цінам надав і тривав до початку травня зростання курсу євро по відношенню до долара. Європейські компанії, які раніше пропонували набагато менше дорогий матеріал, ніж американці, підняли доларові котирування.
Збільшення попиту дозволило постачальникам підняти ціни на металобрухт до найвищого рівня за останні три місяці. Вартість американського матеріалу HMS № 1 & 2 (80:20) перевищила позначку $ 475 за т CFR, а російський і румунський А3 досяг $ 460 за т CFR. Активність турецьких споживачів допомогла трейдерам утримати ціни на внутрішніх ринках незважаючи на слабкість довгомірного прокату в Європі і США. Вартість брухту по обидва боки Атлантики в травні додала до $ 10 або 10 євро за т, хоча раніше аналітики пророкували на поточний місяць невеликий спад.
Підвищення цін у Середземномор`ї способстовать підйому на азіатському ринку. Тут також певну роль зіграв валютний фактор. Зростання курсу ієни по відношенню до долара сприяв подорожчанню японського матеріалу Н2 у країнах Східної Азії до $ 480-490 за т CFR, незважаючи на те, що на внутрішньому ринку брухт, навпаки, подешевшав. Компанія Tokyo Steel Manufacturing з початку травня двічі знижувала закупівельні ціни на 1 тис. ієн (близько $ 12) за т.
На хвилі подорожчання в Туреччині американські трейдери підняли котирування і за пропозиціями для азіатських покупців. При наявності вибору між дорогим американським і ще більш дорогим японським матеріалом ті зазвичай схилялися на користь першого. Попит, при цьому, був менше, ніж у Середземномор`ї, але теж досить істотним, оскільки регіональні металургійні компанії також не могли похвалитися значними запасами сировини. У результаті ціни на американський HMS № 1 & 2 досягли $ 475-485 за т CFR при поставках в контейнерах, а великотоннажні партії пропонувалися з розрахунку $ 485-495 за т CFR.
Як і раніше не проявляють особливої ​​активності китайські компанії. Незважаючи на те, що внутрішні ціни на матеріал, відповідні за своїми характеристиками HMS № 1 & 2, досягли в східних провінціях $ 570-580 за т з ПДВ та доставкою, більшість компаній вважають імпортний брухт занадто дорогим. У першому кварталі Китай імпортував тому тільки 1,32 млн. т брухту, на 27,3% менше, ніж за той же період попереднього року. Інтерес китайців до імпортного сировини в останні дні зменшується внаслідок припинення зростання на національному ринку довгомірного прокату та початку нового спаду.
Втім, світові ціни на металобрухт, судячи з усього, теж досягли максимального рівня, вище якого їм вже не піднятися. Зростання котирувань на арматуру на Близькому Сході загальмувався, турецьким компаніям доводиться знижувати котирування через відсутність попиту. У зв`язку з цим вони призупинили закупівлі металобрухту. Курс євро знизився по відношенню до долара, а деякі європейські трейдери, які не встигли продати матеріал на початку місяця, знову готові йти на поступки. В кінці минулого тижня повідомлялося про поставку партії європейського брухту HMS № 1 & 2 (70:30) до Туреччини менш ніж по $ 440 за т CFR. Очевидно, все це призведе до падіння котирувань вже в самий найближчий час.
Звичайно, серйозного здешевлення металобрухту не буде. Швидше за все, ціни знову почнуть повільно відступати на рубіж $ 450 за т CFR як в Середземномор`ї, так і в Східній Азії. У випадку більш серйозного падіння цим сприятливим для них обставиною постараються скористатися китайці, а активізація попиту з їх сторони негайно стабілізує ринок. Тим не менш, нової хвилі закупівель на світовому ринку металобрухту тепер доведеться чекати до липня, а по-справжньому значного пожвавлення - до осені.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 8892