Ціни на плоский прокат в країнах Східної Азії продовжують знижуватися

На далекосхідному ринку стали триває `мертвий сезон`. Запаси сталевої продукції у дистриб`юторів та кінцевих споживачів досить великі і дозволяють їм проводити вичікувальну політику, а металургійні компанії незважаючи на недостатній попит не знижують обсягів випуску.
Це призводить до надлишку пропозиції, особливо, холоднокатаних рулонів, перевиробництво яких виявилося найбільш значним з-за спаду в регіональному автомобілебудуванні. Навіть у Китаї обсяг продажів автомобілів всіх типів (тобто включаючи вантажівки і автобуси) скоротився на 10% в порівнянні з попереднім місяцем.
Втім, в інших галузях ситуація не набагато краща. У кризовому стані перебуває будівельна галузь регіону, яка так поки і не може відновити зростання після завершення в минулому році дії урядових програм стимулювання економіки шляхом інвестицій з держбюджетів. Найбільш суворе `похмілля` переживає В`єтнам, де облікова ставка піднялася в півтора рази за останні півроку і становить 21% річних, а уряд, намагаючись збалансувати бюджет, різко скоротило інвестиційні програми.
Щодо благополучним можна назвати, хіба що, суднобудування. Китайські, корейські і японські верфі мають великими портфелями замовлень і забезпечують тим самим високий рівень попиту на суднобудівний лист. Вартість цієї продукції в регіоні варіює від близько $ 840 за т CFR Корея для матеріалу виробництва провідних китайських компаній до $ 870-880 за т CFR у японських і корейських металургів. При цьому, комерційний товстий лист пропонується китайськими експортерами всього по $ 710-720 за т FOB.
У Кореї, Японії, на Тайвані всі основні виробники листової сталі пропонують клієнтам великі знижки, в результаті чого ціни реальних угод деколи відрізняються від високих офіційних, встановлених ще в квітні-травні, на $ 80-130 за т. Насамперед, це характерно для корейського ринку, де Posco і інші найбільші металургійні компанії котирують гарячекатані рулони для внутрішнього ринку по $ 940-975 за т EXW, але реально продають їх по $ 830 за т або навіть менше.
Всі провідні гравці шукають ринки збуту за кордоном, однак попит низький, а споживачі постійно збивають ціни, розраховуючи на продовження спаду. В результаті, за даними трейдерів, за останні півтора місяці вартість корейської та японської продукції на зовнішніх ринках скоротилася більш ніж на $ 80 за т. У другій половині червня металургійні компанії з Кореї і Тайваню пропонували гарячекатані рулони по $ 720-730 за т FOB, а японці - навіть по $ 700 за т FOB при поставках у В`єтнам та інші країни Південно-Східної Азії. Крім того, східноазійські виробники проявляють все більшу активність на ринках Європи і Близького Сходу.
Слідом за своїми сусідами опустили ціни і китайці. Вартість комерційних гарячекатаних рулонів китайського виробництва опустилася до $ 680-690 за т FOB, а холоднокатаних - до найнижчого за цей рік рівня $ 740-760 за т FOB.
Втім, за оцінками аналітиків, основною причиною падіння цін на китайську продукцію стало не стільки посилення конкуренції на зовнішніх ринках, скільки спад на внутрішньому. Після того як лідер китайської металургійної галузі компанія Baosteel в середині червня зменшила липневі котирування на 100-200 юанів ($ 15-31) за т, її приклад наслідували й багато інших виробників. При цьому, попит на прокат в країні в липні-серпні, як очікується, буде на мінімальному рівні внаслідок відключень електроенергії на промислових підприємствах. У той же час, великі меткомбінати, багато з яких мають власні електростанції, постраждають від енергетітческого кризи у меншій мірі.
Взагалі, видається, що найближчі два місяці будуть дуже складним часом для всіх азіатських металургів. За їхніми оцінками, дистриб`ютори повернуться на ринок не раніше серпня, а кінцеві споживачі почнуть закупівлі сталевої продукції тільки у вересні. І хоча на четвертий квартал прогнозується різке збільшення попиту (особливо, в Кореї та Японії), до осені виробники стали залишаться на голодному пайку. Ціни ж в найближчі кілька тижнів, швидше за все, продовжать повільний спуск. Різко знизити їх металурги не можуть, оскільки при дорожнечі сировини це зробить їх збитковими, а й ефективно протистояти тиску споживачів вони, швидше за все, будуть не в змозі.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 9038