Ціни на металобрухт залишаються відносно високими незважаючи на спад на ринку довгомірного прокату

Ціни на металобрухт залишаються відносно високими незважаючи на спад на ринку довгомірного прокату

Падіння цін на арматуру на Близькому Сході і хронічна слабкість довгомірного прокату в країнах Східної Азії поки із мінімальним впливом на ринки металобрухту. Ціни на цей матеріал, ймовірно, пройшли пік чергового підйому на початку третьої декади червня, але істотного зниження в найближчому майбутньому не передбачається.
Турецькі компанії вже кілька тижнів не проявляють особливої ​​активності на ринку брухту. За словами трейдерів, угод мало, а коли в другій половині червня арматура покотилася вниз як на внутрішньому ринку, так і в усьому регіоні, вони практично припинилися взагалі. Тим не менш, постачальники металобрухту не знижують котирування. Вартість американського матеріалу HMS № 1 & 2 (80:20) залишається на рівні близько $ 480 за т CFR, європейський лом аналогічної якості пропонується по $ 470-480 за т CFR, а російський А3 котирується на рівні $ 460-465 за т CFR. За словами трейдерів, лом все ще стоїть досить низько в порівнянні зі сталевою продукцією. Зокрема, турецькі компанії, за їхніми оцінками, можуть купувати лом по $ 470-475 за т CFR і отримувати пристойну прибуток, продаючи заготовки по $ 650 за т EXW / FOB. Зараз турецькі напівфабрикати котируються на рівні $ 675-680 за т FOB.
На Далекому Сході значні обсяги брухту набували до недавнього часу китайські компанії. Збори влітку скоротилися, так як багато робітників в цей час повертаються в свої села для заняття сільським господарством, в той час як металургійні підприємства, що зберігають високий рівень завантаження потужностей, потребують великих кількостях сировини. Через дефіцит металобрухту сталеливарним заводам у східних провінціях довелося здобувати матеріал, еквівалентний HMS № 1, по $ 590-600 за т з доставкою, а трейдери контрактувати великотоннажні партії американської сировини по $ 490-500 за т CFR.
Підйом на китайському ринку дозволив американським компаніям утримувати високі ціни і для споживачів в інших країнах Східної Азії, хоча ринкова кон`юнктура там досить несприятлива. Будівельна галузь в більшості країн регіону і так переживає не кращі часи, а тепер до неї додався сезонний спад. Деякі японські компанії готові продавати арматуру по $ 665-680 за т FOB, дешевше, ніж китайці, які торгують її по $ 690-710 за т FOB. Практично всі міні-заводи у регіоні скоротили в останні місяці завантаження потужностей.
Проте, американські компанії пропонують матеріал HMS № 1 в контейнерах не дешевше $ 465-480 за т CFR, а великотоннажні партії - не менш ніж по $ 490 за т CFR. Раніше місцеві металурги мали можливість купувати дешевий японський лом, але в другій половині червня і він піднявся в ціні. Компанія Tokyo Steel Manufacturing вперше за останні кілька тижнів оголосила про підвищення закупівельних цін на сировину, а експортні котирування на японський матеріал Н2 зросли до $ 460 за т CFR в Кореї і $ 470 за т CFR на Тайвані.
Власне, саме дорожнеча металобрухту в країнах-експортерах і обумовлює в даний час його підвищену вартість на світовому ринку незважаючи на знесилений останнім часом попит. Американські трейдери всупереч прогнозам поки не збираються знижувати ціни на брухт у липні. У стабільному стані перебуває і європейський ринок, де внутрішні котирування зросли на початку червня.
Такмі несподівана міцність металобрухту в США і ЄС, де ситуація на ринку довгомірного прокату цього року виглядає дуже обтяжливою, пояснюється, перш за все, високими обсягами експорту. Наприклад, в США обсяг зовнішніх продажів металобрухту за перші чотири місяці поточного року склав більше 7,3 млн. т, що на 22,1% перевищує показники аналогічного періоду річної давнини. Основний підйом відбувся за рахунок розширення поставок до Китаю, Кореї і Туреччини Характерно, що ці три країни займають три перші місця за темпами приросту в металургійній галузі в поточному році (в абсолютному значенні).
Судячи з усього, в липні-серпні світові ціни на металобрухт все ж будуть знижуватися під впливом слабкого попиту на основних ринках, однак навряд чи цей спад складе більше $ 20-30 за т в порівнянні з нинішнім рівнем. А восени цього року постачальники брухту очікують новий підйом.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 9054