Зростання купівельної активності в Туреччині викликав нове підвищення цін на металобрухт

Зростання купівельної активності в Туреччині викликав нове підвищення цін на металобрухт

Протягом другої половини травня світовий ринок металобрухту не відрізнявся особливою активністю. Найбільші покупці в Туреччині та країнах Східної Азії робили лише спорадичні угоди, ціни повільно опускалися.
При цьому, і на Близькому, і на Далекому Сході на ринку були присутні постачальники дешевого матеріалу. У першому випадку це були європейські трейдери, змушені шукати ринки збуту для надлишків сировини, що утворилися внаслідок скорочення обсягів виплавки сталі в Європі. У другому - ціни збивали японські компанії. Відновлювальні роботи після землетрусу 11 березня, очевидно, почнуться в країні лише восени, тому японським металургам, які нарощували в квітні-травні випуск конструкційної сталі, тепер доводиться зменшувати завантаження потужностей. У результаті внутрішні ціни на брухт Н2 скоротилися в Японії до близько $ 415-425 за т з доставкою, а експортні котирування - до не більше $ 445-455 за т CFR при поставках у Корею і на Тайвань.
Раптове підвищення попиту і цін на довгомірний прокат в Туреччині наприкінці травня кардинально змінило ситуацію на регіональному ринку металобрухту. Металурги поспішали укладати контракти, поки ціни на брухт ще низькі. Попит миттєво підскочив, а експортери сировини отримали можливість для швидкого збільшення котирувань. У перших числах червня вартість американського металобрухту HMS № 1 & 2 (80:20) перевищила позначку $ 470 за т CFR, а поставки європейського і російського матеріалу здійснювалися по $ 460-465 за т CFR. Судячи з усього, ці ціни ще не остаточні.
Підйом в Туреччині сприяв подорожчанню металобрухту і в інших регіонах. Так, американські трейдери скористалися сприятливою ситуацією для підвищення внутрішніх цін по червневим контрактами приблизно на $ 20 за т. Ще минулого тижня фахівці очікували на поточний місяць незначного здешевлення матеріалу. Зросли і експортні котирування для азіатських покупців. Вартість HMS № 1 & 2 в контейнерах піднялася до близько $ 460 за т CFR у порівнянні з $ 450-455 за т CFR в кінці травня.
Втім, основну роль в підвищенні цін на металобрухт в Азії відіграли китайські покупці. Незважаючи на те, що виробництво сталі в країні найближчим часом може скоротитися внаслідок масових відключень промислових підприємств від енергопостачання, на китайському ринку загострився дефіцит металобрухту. Збори з наближенням літніх місяців зменшилися, а ціни на брухт зросли. Великі заводи в східних провінціях купляють матеріал, що відповідає за своєю якістю HMS № 1 & 2, по $ 565-585 за т з доставкою. У цій ситуації ряд китайських компаній виявили інтерес до закупівель великотоннажних партій американського матеріалу по $ 475-480 за т CFR.
Взагалі китайський імпорт металобрухту в останні роки коливається в широких межах. Обсяг закупівель залежить, насамперед, від співвідношення внутрішніх та імпортних цін. Проте, як вважають експерти ОЕСР, в середньостроковій перспективі (близько 3-5 років) поставки металобрухту в Китай будуть розширюватися. Місцеві металургійні компанії поступово збільшують частку цієї сировини в шихті, щоб стримати зростання обсягу закупівель дорогої залізної руди, яку теж доводиться імпортувати у все більших кількостях. При цьому, внутрішні збори металобрухту в країні почнуть помітно збільшуватися тільки ближче до кінця поточного десятиліття.
За прогнозом ОЕСР, в найближчі кілька років на світовому ринку металобрухту буде спостерігатися дефіцит, викликаний зростанням споживання брухту в Китаї, введенням в дію нових електродугових печей в Туреччині та Росії. У той же час, обсяг поставок даної сировини із західних країн буде відносно постійним, а розраховувати на зменшення попиту можна буде тільки в Індії, де місцеві компанії все більше використовують як сировину відновлене і горячебрікетірованное залізо, чавун і залізні `наггети`.
Що стосується більш близьких перспектив, то тут аналітики прогнозують досить різкий, але короткочасний підйом. Як очікується, у другій половині червня турецькі компанії знову підуть із ринку, і котирування на брухт поступово почнуть знижуватися, щоб наступного разу `вистрілити` вже ближче до осені.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 9181