Котирування на світовому ринку металобрухту зросли незважаючи на сезонний спад ділової активності

Котирування на світовому ринку металобрухту зросли незважаючи на сезонний спад ділової активності

Протягом усього липня на світовому ринку металобрухту рівень купівельної активності був низьким. Споживачі в Туреччині та країнах Східної Азії мали достатньо запаси сировини і тому обмежувалися відносно скромними обсягами закупівель. Багато заводів у Європі і на Далекому Сході запланували на серпень проведення ремонтів, так що не потребували великих кількостей брухту. Нарешті, і ринок довгомірного прокату в останні місяці не відрізняється особливою активністю, так що попит на кінцеву продукцію міні-заводів теж був досить обмеженим.
У серпні особливих змін на краще на ринку не відбулося. Навпаки, біржова паніка в США і Європі привела до того, що торговельні обороти на світовому ринку металобрухту взагалі скоротилися майже до нуля. Тим не менше, для американських і європейських трейдерів це стало сигналом ... для підвищення експортних котирувань.
Вартість європейського матеріалу HMS № 1 & 2 (70:30) при поставках до Туреччини на початку місяця зросла від близько $ 440 до $ 445-450 за т CFR, хоча американський HMS № 1 & 2 (80:20) залишився в тому ж інтервалі - $ 465-470 за т CFR. Проте ще більш разючі зміни відбулися в країнах Східної Азії. Американські компанії раптово підняли ціни на HMS № 1 до $ 480-490 за т CFR при поставках в контейнерах і до $ 500-520 за т CFR для великотонажних партій, збільшивши котирування на $ 10-20 за т в порівнянні з кінцем липня.
При цьому, даний стрибок цін зовсім не виправданий з точки зору попиту. Корейські компанії, що є найбільшими імпортерами брухту в регіоні, мають достатні запаси. В останні кілька тижнів вони придбали чималі обсяги американської і японської сировини за цінами не вище $ 495 за т CFR при закупівлі великих партій HMS № 1. У Китаї внутрішні ціни на металобрухт аналогічної якості в східних провінціях відносно стабільні на рівні $ 580-600 за т з доставкою (включаючи ПДВ), так що імпортувати сировину дорожче $ 480 за т CFR їм не вигідно. У принципі, попит на брухт у країні дуже високий внаслідок підйому в національній будівельної галузі та повного завантаження потужностей місцевих міні-заводів, але в останні дні біржова криза в західних країнах привів до деякого ослаблення китайського ринку сталі.
Тому східноазійські країни відмовляються від дорогого американського матеріалу, вважаючи за краще використовувати місцевий або ж японський матеріал, вартість якого залишається відносно стабільною: близько $ 440-450 за т FOB за сорт Н2. У самій Японії компанія Tokyo Steel Manufacturing з початку серпня вже тричі знижувала закупівельні ціни на лом, щоб компенсувати майже 10%-ве зростання курсу ієни по відношенню до долара за останні два-три тижні.
У той же час, в Європі та США внутрішні ціни на металобрухт практично не змінилися в серпні в порівнянні з минулим місяцем незважаючи на `мертвий сезон`. Американські і європейські трейдери готуються до осіннього підйому, коли більшості споживачів доведеться повернутися на ринок. На початку вересня збільшення попиту на брухт з боку американських, європейських і турецьких металургійних компаній одночасно, справді, може привести до появи дефіциту пропозиції і викликати стрибок цін.
Обороти в світовій торгівлі металобрухтом продовжують розширюватися. Туреччина за перше півріччя поточного року імпортувала майже 10 млн. т лому, перевищивши показники аналогічного періоду річної давності на 14%. Рекордні обсяги закупівель сировини показують в цьому році Корея і деякі країни Південно-Східної Азії. Це компенсує деяке зниження імпорту в Китаї та Індії. До того ж, Японія в січні-червні поточного року відправила на експорт на 30,9% менше металобрухту, ніж в той же період минулого року. Надлишку пропозиції на світовому ринку брухту як не було раніше, так немає й зараз.
Правда, в нестабільної економічної ситуації в західних країнах вересневий підйом цін на металобрухт більше $ 500 за т CFR виглядає все ж малоймовірним. Цілком можливо, що реальний попит на сировину, так само як і на сталеву продукцію в наступному місяці буде скромнішим, ніж припускають постачальники. А на думку Тома Берда, президента European Ferrous Recovery and Recycling Federation, світовий ринок брухту є відносно збалансованим, тому що цінові коливання на ньому найближчим часом будуть укладатися всередині інтервалу шириною не більше $ 20 за т.
В принципі, цей прогноз дуже схожий на правду. У цьому році коливання цін на металобрухт не відрізнялися широким розмахом. Швидше за все, ця сталість збережеться і надалі.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 9220