Американські виробники плоского прокату оголошують про підвищення котирувань

Американські виробники плоского прокату оголошують про підвищення котирувань

В останні кілька місяців американський ринок плоского прокату демонстрував просто небувалу волатильність. З листопада минулого року по квітень поточного там стався потужний підйом, протягом якого вартість гарячекатаних рулонів зросла більш ніж на 70%. Проте ціни трималися на вершині не більше двох-трьох тижнів. Після досягнення піка в першій половині квітня пішов спад, що триває досі, в ході якого ринкові котирування впали більш ніж на 25%.
На початку серпня американські металургійні компанії були змушені продавати гарячий прокат по $ 705-725 за метричну т EXW, причому, за даними трейдерів, багато угод укладалися з розрахунку менше $ 700 за т EXW. Холоднокатані рулони подешевшали в деяких випадках менш ніж $ 820 за метричну т EXW і тільки товстолистова сталь А36 завдяки відносно високому попиту і більше обмеженого обсягу пропозиції як і раніше коштувала понад $ 1050 за т EXW. Таким чином, гарячий прокат в США виявився дешевше, ніж у Китаї.
Обвал цін на листову сталь стався з кількох причин, але далеко не останню роль у ньому зіграла недавня епопея з підвищенням межі державного боргу США, що завершилася зниженням кредитного рейтингу країни. Побоювання з приводу можливої ​​рецесії восени цього року змусили кінцевих споживачів сталевої продукції утриматися від нових закупівель, а дистриб`юторів - приступити до скорочення запасів. При цьому, за даними компанії US Steel, реальний обсяг споживання плоского прокату в країні залишається нормальним і не демонструє ніякої тенденції до зменшення.
Головною проблемою американських металургів став, скоріше, не недостатній попит, а надлишок пропозиції. Цього літа компанії Severstal North America, ThyssenKrupp USA і RG Steel вивели на ринок нові потужності, відповідні понад 8 млн. т гарячекатаних рулонів на рік. Нові гравці вели себе досить агресивно, за рахунок демпінгу намагаючись переманити клієнтів у колишніх постачальників. Спровокована ними цінова війна наклалася на негативні процеси, які вже розвивалися на той час на ринку, що й призвело до прискорення падіння котирувань.
По суті, американські сталеливарні компанії потрапили в порочне коло. Прагнучи отримати нові замовлення, вони постійно знижували ціни. У той же час, покупці, бачачи цей безперервний спад, стримували закупівлі, оскільки кожен зайвий тиждень зволікання давала їм можливість придбати необхідну їм продукцію дешевше. Обсяг продажів сталевої продукції зменшувався, через що у металургів збільшувалися надлишки, які вони все активніше намагалися збути. Коло замикнулося.
Як знайти вихід з кола? Деякі компанії, зокрема, Nucor намагалися експортувати свою продукцію в Європу і країни Латинської Америки, але в липні-серпні попит з боку покупців в цих регіонах різко скоротився у зв`язку із сезонним спадом ділової активності. На думку деяких аналітиків, вирішити проблему може тільки виведення з ладу надлишкових потужностей. Але хоча нинішні ціни знаходяться практично на рівні собівартості для багатьох виробників, ніхто останнім часом не оголошував про зупинку прокатних станів і доменних печей. Не для того американські компанії все літо запекло конкурували одна з одною за частку ринку, щоб тепер добровільно піти з завойованих позицій.
Наприкінці минулого тижня компанії US Steel і AK Steel зробили спробу зупинити падіння цін з допомогою `шокової терапії`, оголосивши про негайне підвищення котирувань на всі види плоского прокату на $ 60 за коротку т ($ 66 за метричну т). За їх прикладом негайно пішли й інші виробники цієї продукції, хоча й не всі. За даними на 12 серпня, не приєдналися до колег головні `агресори` - RG Steel і ThyssenKrupp.
Як вважають фахівці, в американських металургів є шанси на успіх. Навіть невелике зростання цін після чотиримісячного падіння може бути розцінений як сигнал того, що котирування вже пройшли `дно`, а значить, пора купувати. Подорожчання сталевої продукції вигідно і для дистриб`юторів, для яких останнім часом погіршилися умови кредитування через знецінення товарних запасів.
Проте вирішальне слово буде, природно, за споживачем. Внаслідок цього багато аналітиків налаштовані песимістично, адже суттєвого поліпшення економічної ситуації в США та інвестиційного клімату в доступному для огляду майбутньому не передбачається. Тому ряд дистриб`юторів вважають, що спад припиниться тільки тоді, коли ціни впадуть на саме дно - на рівень близько $ 600 за коротку т ($ 661 за метричну т) EXW.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 9223