Ціни на плоский прокат в країнах Східної Азії повільно піднімаються

Ціни на плоский прокат в країнах Східної Азії повільно піднімаються

На східноазіатському ринку плоского прокату в останні кілька тижнів не відбувалося істотних змін. Попит залишається низьким, але металургійні компанії розраховують на його пожвавлення у вересні-жовтні. Регіональні дистриб`ютори і кінцеві споживачі мають мінімальними запасами продукції, так що на початку осені, дійсно, можна сподіватися на збільшення продажів.

Однак поки що покупці не квапляться. Японські металургійні компанії, зокрема, відчувають великі труднощі при укладанні експортних контрактів. У липні поставки гарячекатаних рулонів корейським виробникам холодного прокату практично не здійснювалися. На початку серпня японці запропонували свою продукцію корейським клієнтам на серпень-жовтень приблизно по $ 750 за т FOB, однак споживачі наполягають на цінах нижче $ 700 за т FOB. Поки жодна з сторін не повідомляє про досягнуті результати і не пропонує компромісних рішень.

Не менш важко йдуть і переговори про постачання японської суднобудівної сталі в Корею в третьому кварталі. Японські експортери, які встановили на другий квартал ціни близько $ 900 за т FOB, хочуть дещо збільшити вартість своєї продукції, тоді як корейська сторона наполягає на зниженні котирувань. В даний час суднобудівний товстий аркуш китайського та українського виробництва пропонується в регіоні по $ 800-820 за т CFR.

Регіональний ринок товстолистовий стали знаходиться під тиском внаслідок надлишкових обсягів виробництва, що утворилися внаслідок введення в дію нових потужностей в Кореї торік. Причому, даний процес ще не завершений. У вересні цього року компанія Hyundai Steel планує завершити модернізацію свого товстолистового стану, збільшивши його продуктивність від 1,5 млн. до 2 млн. т на рік. А в 2013 році компанія збирається ввести в дію ще один стан на 1,5 млн. т на рік.

Надлишок пропозиції спостерігається і на східноазіатському ринку гарячекатаних рулонів. У зв`язку з цим у ряді країн наростають протекціоністські настрої. Введення або підвищення імпортних тарифів розглядається в Малайзії та на Тайвані, а в Таїланді з 11 серпня були введені антидемпінгові мита на більшість видів китайського гарячого прокату, включаючи товстолистовий, у розмірі 30,91%.

Корейські компанії висунули претензії на адресу Китаю, який зберіг часткове повернення ПДВ експортерам гарячекатаних рулонів, мікролегірованних бором. За даними корейської сторони, близько 90% китайських поставок гарячого прокату в Корею припадає саме на цю продукцію. Правда, за перше півріччя поточного року корейським імпорт китайських гарячекатаних рулонів скоротився на 14,5% порівняно з аналогічним періодом річної давності, до близько 1,4 млн. т, проте ж і корейські металурги розширили випуск даної продукції. Як скаржаться виробники, дешевий китайський прокат заполонив корейський ринок і перешкоджає зростанню внутрішніх цін. Ще в квітні Posco і інші місцеві компанії оголосили про підняття котирувань на гарячий прокат до близько $ 970 за т EXW, але фактично їм доводиться продавати його дешевше $ 800 за т EXW.

І все ж котирування на листову сталь в регіоні, тим часом, повільно піднімаються. За словами аналітиків, це відбувається, в основному, внаслідок недавнього підвищення курсів основних азіатських валют по відношенню до долара. Крім того, металурги, нарешті, заявляють про поступове пробудження купівельного інтересу. Зокрема, наприкінці першій половині серпня до закупівель після тривалої перерви приступили в`єтнамські компанії. Цей процес, правда, не є безперервним. Так, останнім часом китайським експортерам довелося знизити ціни на оцинковану сталь, занадто різко і надто високо підняті на початку серпня.

Поки що вартість гарячекатаних рулонів у регіоні становить, в основному, близько $ 700-710 за т FOB, причому, китайська продукція котирується нарівні з рештою. Ціни на комерційну толстолістовую сталь китайського виробництва підвищилися до $ 710-720 за т FOB. В останні місяці ряд регіональних компаній, що випускають товстий лист, зупинили прокатні стани на ремонт, чим допомогли зняти надлишок пропозиції даної продукції.

Безумовно, розраховувати найближчим часом на істотне зростання цін у регіоні, як і на всьому світовому ринку сталі, мабуть, не доводиться. Стан глобальної економіки зараз не назвеш благополучним, так що це буде стримувати зростання споживання прокату. Тим не менше, навіть при найсприятливішому варіанті котирування навряд чи значно впадуть. Через високу вартість сировини ціни у більшості металургійних компаній в регіоні ненабагато перевищують собівартість, так що відступати їм нікуди.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 9234