Ціни на металобрухт на світовому ринку продовжують знижуватися

Ціни на металобрухт на світовому ринку продовжують знижуватися

В останніх числах жовтня і на самому початку жовтня падіння цін на металобрухт у Туреччині, що тривало з початку вересня, раптово припинилося. У турецьких металургів, відсутніх на ринку протягом двох місяців, раптово з`явився інтерес до нових закупівель. Було укладено декілька контрактів, в яких вартість американського матеріалу HMS № 1 & 2 (80:20) була встановлена ​​на рівні $ 425-430 за т CFR, що приблизно на $ 7-10 за т перевищувало рівень тижневої давності.
Проте це пожвавлення тривало недовго - буквально, кілька днів. З одного боку, покупці знову припинили операції через нового спаду на регіональному ринку довгомірного прокату. Всупереч очікуванням, турецьким виробникам арматури не вдалося утримати ціни на свою продукцію від подальшого зниження. На початку листопада виробникам довелося опустити вартість заготовок до $ 590-600 за т FOB, а арматури - до $ 630-640 за т FOB. Спад триває, і тепер металургам важко визначитися, за якою ціною потрібно купувати сировину, щоб не залишитися в збитку.
З іншого боку, лом в Туреччині подешевшав внаслідок надлишку пропозиції. Європейські та американські трейдери при перших же ознаках поліпшення ситуації різко збільшили активність і тим самим фактично обірвали ледве намітилося зростання. Наприкінці минулого тижня вартість HMS № 1 & 2 (80:20) скоротилася вже до $ 415-425 за т CFR і, очевидно, буде тепер продовжувати зниження й надалі.
Проблема полягає в тому, що в листопаді і експортери металобрухту психологічні готові до його здешевлення. У поточному місяці внутрішні ціни на брухт у Європі та США різко впали. В Іспанії та Італії ціни на імпортний HMS № 1 & 2 (80:20) опустилися до позначки 270-280 євро ($ 372-386) за т CFR. Попит, за словами трейдерів, практично відсутня. Компанії Arcelor Mittal, Riva, Celsa зупинили частину потужностей, а міні-заводи у Південній Європі, як правило, працюють не більш ніж з 50%-ної завантаженням. При цьому, в кінці року металургійні компанії намагаються мінімізувати запаси сировини.
У США виробництво довгомірного прокату також зменшилася в останні місяці. Цей поворот виявився несподіваним для багатьох трейдерів, які, навпаки, накопичували запаси в розрахунку на осіннє зростання ділової активності. Зараз цей матеріал їм нікуди збувати. У листопаді ціни на металобрухт в США в результаті знизилися на $ 25-50 за т, причому, найбільшою мірою подешевшали більш якісні сорти. Закупівельні ціни на HMS № 1 в основних металургійних районах впали до приблизно $ 350 за т з доставкою.
Триває падіння і на азіатському ринку. Тон тут задає Японія. З кінця вересня компанія Tokyo Steel Manufacturing знижувала закупівельні ціни на металобрухт 15 (!) Разів, внаслідок чого вони в загальному складності втратили до третини від своєї колишньої вартості. Поки середній рівень цін на брухт Н2 скоротився до близько $ 320-325 за т з доставкою, що відповідає рівню кінця 2009 року, але, на думку аналітиків, подальше здешевлення практично неминуче. Через високий курс ієни японський експорт сталі в останні місяці скоротився, внаслідок чого металургам доводиться зменшувати обсяги виробництва.
В інших країнах Азії котирування на ринку металобрухту також йдуть вниз. На початку листопада ціни на американський HMS № 1 & 2 (80:20) при доставках в контейнерах впали до $ 400-420 за т CFR. Великотоннажні партії пропонуються за цінами аж до $ 450 за т CFR, але попиту на цей матеріал немає. Дуже тривожною ознакою для постачальників стала відмова ряду китайських компаній від вже укладених контрактів, коли матеріал уже знаходився в дорозі. У результаті в регіоні з`явилися `гарячі` партії брухту, який треба було терміново збути буквально будь-яку ціну. На думку аналітиків, здешевлення металобрухту в Азії до менш $ 400 за т CFR в листопаді можна вважати справою вирішеною.
Правда, подальше зниження виглядає вже менш імовірним. Наприкінці жовтня припинився спад на спотовому ринку залізної руди, що вселяє певні надії і на постачальників металобрухту. До того ж, наближається зима, коли котирування на ринку брухту ростуть в силу сезонних факторів. Тому фахівці вважають, що до кінця листопада зниження цін має припинитися. Правда, піднімуться чи потім котирування, - питання дуже спірне.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 9534