Виробники плоского прокату в Туреччині та СНД прагнуть утримати ціни від подальшого зниження

Виробники плоского прокату в Туреччині та СНД прагнуть утримати ціни від подальшого зниження

Ринок листової сталі в регіоні Європа - Близький Схід залишається в депресивному стані. Покупці обмежують придбання сталевої продукції невеликими партіями, орієнтуючись на задоволення поточних потреб. Судячи з усього, традиційної хвилі закупівель в кінці року в цей раз не відбудеться взагалі або ж вона виявиться значно менше звичайного. У такій ситуації в більш виграшному положенні виявляються місцеві виробники, які за рахунок більш стислих термінів поставки мають перевагу перед імпортерами.
Внаслідок цього компанії з СНД останнім часом відчувають проблеми з продажами своїй продукції до Туреччини. Місцеві виробники скинули котирування на гарячекатані рулони до $ 635-660 за т EXW (без ПДВ), а на толстолістовую сталь - до $ 660-690 за т EXW, так що російські і українські металурги, чия продукція обкладається в Туреччині 5-9%-ної митом, практично не мають переваги за ціною. Так, в середині листопада українські гарячекатані рулони пропонувалися турецьким покупцям приблизно по $ 600 за т CFR, а вартість російських доходила до $ 620 за т CFR. Інтерес до придбання даної продукції виявляють тільки турецькі виробники труб, проте вони самі знаходяться під тиском і змушені зменшувати експортні котирування. Замовлення на гарячий прокат з їх боку надходять з розрахунку не більше $ 580-590 за т CFR.
Поки що українські експортери не готові знижувати ціну менше ніж до $ 580 за т FOB, а котирування на російські гарячекатані рулони знаходяться в інтервалі $ 590-600 за т FOB. Спад у порівнянні з початком листопада складає близько $ 20 за т. В більшій мірі подешевшала товстолистова сталь, попит на яку впав майже до нуля на всіх основних ринках. Комерційна продукція за грудневими контрактами коштує тепер не більше $ 620-650 за т FOB. У той же час, котирування на гарячекатані рулони стійкіші за рахунок продажів російського прокату в США, країни Південної Америки та Східної Азії, а українського - в Індію та Східну Європу.
Металурги розраховують після розпродажу грудневої продукції небагато підвищити ціни на січень або хоча б не допустити нового зниження. Проте в цілому перспективи на найближчі місяці виглядають не надто оптимістичними. Проблема полягає не тільки в недостатньому попиті, але і в зростаючій конкуренції з боку постачальників з Туреччини і європейських країн. Так, європейські компанії завдяки відносно невисокому курсу євро пропонують гарячекатані рулони в країни Перської затоки, Індостану та Південно-Східної Азії за $ 610-640 за т CFR. Турецькі виробники котирують аналогічну продукцію по $ 620-630 за т FOB, але, судячи з усього, для отримання нових замовлень їм доведеться знизити котирування до $ 600 за т FOB і менше.
На турецькому ринку плоского прокату в даний час спостерігається надлишок пропозиції. За оцінками місцевих фахівців, виробництво листової сталі в країні досягне в поточному році 10 млн. т в порівнянні з 7,3 млн. т в минулому році і 4,8 млн. т в 2008-му. При цьому, новачки, нещодавно ввів в дію свої підприємства, в першу чергу, Colakoglu і MMK Metalurji, проводять дуже агресивну політику, першими скидаючи ціни.
Імпорт плоского прокату в Туреччину в січні-вересні поточного року склав близько 2,6 млн. т, з яких трохи більше половини припало на Росію і Україну. У той же час, в 2009 році турецькі компанії ввезли з-за кордону понад 5,6 млн. т листової сталі. За оцінками турецьких фахівців, в 2012 році імпорт скоротиться до мінімального рівня, так як всі побудовані в останні роки підприємства з виготовлення плоского прокату вийдуть на планову потужність, а внутрішній ринок не встигне розширитися в достатній мірі, щоб використовувати всю їхню продукцію. При цьому, за темпами зростання споживання сталевої продукції Туреччина займає зараз перше місце в Європі.
Розбалансованість регіонального ринку, очевидно, стане головною перешкодою для підвищення цін на плоский прокат по січневих контрактах. В принципі, металурги, швидше за все, мають рацію, вважаючи, що ринок знаходиться десь у районі `дна`. Проте йому поки ще не настав час `спливати`.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 9580